The Four Moons
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

The Four Moons

Wolves! Wolves everywhere!!
 
ForumforsideNyeste billederSøgTilmeldLog ind

 

 afhøring - Edwin

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Markus

Markus


Antal indlæg : 10
Join date : 16/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyMan Mar 17, 2014 9:00 am

sted: et lille rum i byvagtens hovedkvarter
omgivelser: et bord af træ og to stole i rummet, ellers bart.
tid: 15:00

Markus blev ført ind i et lille rum, med helt bare stenvægge og et bord i midten. På hver side af bordet var der en stol, og rummet var oplyst af en fakkel, ellers var der ikke andet i det. Vagten der havde ført ham der ind, gjorde tegn mod en af stolene, og Markus satte sig. Vagten stillede sig op ad væggen ved siden af døren og ventede. Markus lukkede øjnene og koncentrerede sig om at holde sit åndedræt i ro og sit ansigt udtryksløst, så han var klar til at svare på spørgsmål, og sandsynligvis lyve, uden at afsløre noget.
Tilbage til toppen Go down
Edwin

Edwin


Antal indlæg : 10
Join date : 17/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyMan Mar 17, 2014 9:03 am

Edwin fulgte efter vagten og Markus ind i lokalet og lukkede døren efter dem. Han satte sig på stolen overfor ham og så lidt på nogle papirer om de oplysninger de havde fået, da de gik rundt og spurgte om informationer til indbrudet. ”Markus, ikke?” sagde han og så op fra papirerne ”hvor var du henne i går nat omkring klokken tolv?”
Tilbage til toppen Go down
Markus

Markus


Antal indlæg : 10
Join date : 16/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyMan Mar 17, 2014 9:07 am

Markus nikkede, og tænkte sig om, mens han kiggede ned i bordet. "hm .. i går nat?" spurgte han, "der var jeg sammen med min søster, omkring klokken tolv har vi nok været på vej hjem fra kroen" sagde han, han havde forberedt sig på denne historie, ham og de andre havde sammen øvet, hvad de skulle sige.
Tilbage til toppen Go down
Edwin

Edwin


Antal indlæg : 10
Join date : 17/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyMan Mar 17, 2014 9:08 am

”Aha, sammen med deres søster siger de..” han så lidt på ham ”hvilken kro var I på?”
Tilbage til toppen Go down
Markus

Markus


Antal indlæg : 10
Join date : 16/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyMan Mar 17, 2014 9:12 am

Han tøvede lidt, som om han prøvede at huske det, "jeg mener det var 'den sovende bjørn'" sagde han så, det var den kro de havde aftalt.
Tilbage til toppen Go down
Edwin

Edwin


Antal indlæg : 10
Join date : 17/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyMan Mar 17, 2014 9:27 am

"Så hvis jeg går ned og taler med kromanden på den sovende bjørn, så vil han bekræfte at du og din søster befandt jer der lidt over elleve?" spurgte han
Tilbage til toppen Go down
Markus

Markus


Antal indlæg : 10
Join date : 16/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyTirs Mar 18, 2014 1:15 am

Markus nikkede, "ja, hvis altså han kan huske os, der kommer en del gæster i løbet af en aften" sagde han. Ham og en de andre fra gruppen, en kvinde med kort brunt hår, havde spist deres aftensmåltid på kroen, før de var gået afsted, for at udføre tyveriet. De var nok gået fra kroen lidt tidligere end elleve, men han håbede kromanden ikke havde lagt særligt mærke til dem.
Tilbage til toppen Go down
Edwin

Edwin


Antal indlæg : 10
Join date : 17/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyTirs Mar 18, 2014 8:03 am

"Se nu er det sådan at jeg har øjenvidener på at du befandt dig i nærheden af kongens våbenhus omkring klokken tolv i nat" sagde Edwin og betragtede ham lidt.
Tilbage til toppen Go down
Markus

Markus


Antal indlæg : 10
Join date : 16/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyTirs Mar 18, 2014 8:10 am

Markus kunne mærke han begyndte at blive nervøs, og trak vejret roligt, for at holde sig i ro. "Ja, der var mig og min søster nok på vej hjem" sagde han.
Tilbage til toppen Go down
Edwin

Edwin


Antal indlæg : 10
Join date : 17/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyTirs Mar 18, 2014 8:12 am

"Hvornår var det du sagde I forlod kroen igen?" spurgte Edwin
Tilbage til toppen Go down
Markus

Markus


Antal indlæg : 10
Join date : 16/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyTirs Mar 18, 2014 8:24 am

Markus tænkte lidt over det, "vi holdt jo ikke specielt øje med klokken, men hen ad aftenen, hvis vi er set der klokken tolv, så er vi vel gået fra kroen omkring halv tolv, måske elleve" sagde han, og overvejede, hvilke tidspunkter vagten ville finde troværdige.
Tilbage til toppen Go down
Edwin

Edwin


Antal indlæg : 10
Join date : 17/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyTirs Mar 18, 2014 8:26 am

"Aha" sagde Edwin og så ikke helt overbevist ud men nikkede "hørte du eller så du noget usædvanligt den aften?"
Tilbage til toppen Go down
Markus

Markus


Antal indlæg : 10
Join date : 16/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyTirs Mar 18, 2014 8:29 am

Markus rynkede brynene svagt mens han tænkte over, hvad der ville virke mest troværdigt, han besluttede sig for at gå med det sikreste, "nej ... ikke så vidt jeg husker"
Tilbage til toppen Go down
Edwin

Edwin


Antal indlæg : 10
Join date : 17/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyTirs Mar 18, 2014 8:29 am

Edwin nikkede "gik du forbi våbenhuset?"
Tilbage til toppen Go down
Markus

Markus


Antal indlæg : 10
Join date : 16/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyTirs Mar 18, 2014 8:31 am

Markus overvejede det lidt, "ja, det mener jeg vi gjorde" sagde han så.
Tilbage til toppen Go down
Edwin

Edwin


Antal indlæg : 10
Join date : 17/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyTirs Mar 18, 2014 8:33 am

"Var der noget aktivitet da I var der?" spurgte han
Tilbage til toppen Go down
Markus

Markus


Antal indlæg : 10
Join date : 16/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyTirs Mar 18, 2014 8:35 am

"øh ... ikke udover hvad der plejer at være om aftenen" sagde han, "i hvert fald ikke hvad jeg husker af".
Tilbage til toppen Go down
Edwin

Edwin


Antal indlæg : 10
Join date : 17/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyLør Apr 05, 2014 12:17 am

Edwin så Markus ind i øjnene med et gennemborende blik.
Tilbage til toppen Go down
Markus

Markus


Antal indlæg : 10
Join date : 16/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyLør Apr 05, 2014 8:21 am

Markus holdt hans blik i et par sekunder og så så væk, ".. jeg kan ikke huske der skete noget specielt" gentog han.
Tilbage til toppen Go down
Edwin

Edwin


Antal indlæg : 10
Join date : 17/03/14

afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin EmptyTirs Maj 06, 2014 9:54 pm

Edwin så på ham uden at blinke.. så sukkede han og nikkede lidt. "Fint, vi finder snart ud af om du taler sandt.." sagde han og rettede sig op.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





afhøring - Edwin Empty
IndlægEmne: Sv: afhøring - Edwin   afhøring - Edwin Empty

Tilbage til toppen Go down
 
afhøring - Edwin
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
The Four Moons :: Pendler kvarteret :: Byvagten-
Gå til: